søndag den 19. juni 2011

Pluk selv jordbær

Så kom dagen hvor jeg skulle ud og pluk selv jordbær.
Stedet ligger mellem Næstved og Karrebæksminde, så det var ingen undskyldning, for ikke at tage afsted. Godt nok var det gråt i vejret, men vi trodsede det og kom afsted.

Det var et rigtig godt sted, med mange dejlige modne jordbær, så vi gik i gang.

Efter en lille time så var der plukket 4,5 kilo jordbær for 100 kr. Det er da billigt, så billigt at de helt sikkert ser mig igen, nok op til flere gange;0)




Så er de pillet og klar til at komme i fryseren.
Nu er der klart til syltetøj, drinks, kager osv. Glæder mig allerede til at gøre brug af dem. Der er intet bedre end danske jordbær!

På torsdag til Skt. Hans vil jeg lave en lækker jordbær dessert, som jeg har fundet i sidste uges Femina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar