onsdag den 29. juni 2011

Hindbær cupcakes med yoghurt vanilje frosting

Så kom dagen, hvor min datter skulle holde afslutning i børnehaven. Tiden går ufattelig stærkt lige pludselig, og inden man når at se sig om, ja så er ungerne blevet teenager;0)

Ved af erfaring, at når man bager til børn, så skal det ikke være noget indviklet og ikke børnevenligt, så jeg havde lavet hindbær muffins med hvid chokolade. ( se opskriften under muffins)
Da vejret jo er dejligt, så ville jeg lave noget frosting som var lidt let i smagen. Så jeg fandt denne lækre opskrift på yoghurt vanilje frosting, som jeg ville afprøve. Havde dage forinden lavet noget konfetti i farverne gul, grøn, blå, lyserøg og lilla. Der udover havde jeg lavet nogle enkelte sommerfugle i de samme farver, som jeg ville pynte kagerne med.

Konfettien har jeg lavet med en rund tyl jeg har. Fondanten har jeg indfarvet og tilsat tyllose pulver.




Yoghurt vanilje frostingen var bare lækker. Lidt syrlig, men let og lækker til cupcakes. Ville helt klart bruge opskriften igen. Næste gang vil jeg lave mine mudcake muffins med yoghurt vanilje frosting.

Yoghurt vanilje frosting:
Nok til 15 cupcakes

4 dl piskefløde
2 dl græsk yoghurt (jeg bruger den med 2%. Den mørke grønne, som kan købes i netto og spar)
1 tsk vanilje (jeg bruger rigtig vaniljestænger, da det smagen af vanilje, virkelig kommer til sin ret)
4 spsk flormelis

Fremgangsmåde:
Pisk piskefløden let og tilsæt flormelis og vanilje. Pisk til der kommer toppe på. Tilsæt tilsidst yoghurten og pisk indtil den er fast.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar