tirsdag den 14. juni 2011

Blåbærkage

Nu er det snart Pluk selv sæson både for jordbær, hyldeblomst, blåbær osv., og ligesom sidste år, går turen til feddet, hvor der ligger en økologisk blåbær plantage. Der får man så nogle spande tildelt, og så går man ellers bare i gang. Sidste år fik jeg samlet 5 kilo blåbær.

De kører med et tilbud der hedder. Giv 60% af de plukkede blåbær og få de resterende 40% gratis. Det er da et godt tilbud, når man ved hvor dyre blåbær er. Hvert fald de økologiske blåbær. Det er en rigtig god måde at få luft på og samtidig gå at hygge sig.

Da jeg sad og surfede lidt på nettet, faldt jeg over denne opskrift. Jeg er jo bare én af mange, som elsker blåbær, jeg kan ikke få nok af blåbær - og så er der nogle der siger, at det er godt for hjernen;0). 

Så tror, at jeg vil lave denne kage i weekenden.


Blåbærkage 

3 æg
3 dl. sukker
2 tsk. Vanilla
3 dl. mel
1½ tsk. Bagepulver
100 gr. smeltet smør
300 gr. blåbær
Sukker, Vanilla og æg piskes skummende
mel og bagepulver tilsættes og til sidst det smeltede smør
Hæld dejen op i en smurt springform, og blåbærrene fordeles over og drysses med lidt sukker.
Bages i 40 min. på 180 gr



Ingen kommentarer:

Send en kommentar