lørdag den 11. juni 2011

Jordbær/kokos cupcakes





Til min datters 6 års fødselsdag prøvede jeg en ny opskrift, som jeg havde fundet på nettet. Den smagte fantastisk. De friske jordbær og kokos supplerede hinanden, så smagene blev forstærket.
En god idé hvis man vil serverer en lækker mundfuld for sine gæster.


Jordbær/kokos cupcakes

Ca. 15-20 cupcakes; ( 60 mini cupcakes )

250 gram smør
2.5 dl sukker
4 æg
2.5 dl kokosmel
2.5 dl mel
2 tsk bagepulver
1 tsk vanilie pulver
200 gram friske jordbær


Rør smør og sukker hvidt. Tilsat derefter æggene èt af gangen og pisk godt. Tilsæt mel, kokos, bagepulver og vanilie og rør godt. Skær jordbærrene i bitte små tern og rør det i dejen.
Fordel dejen i muffins forme og bag dem i 20-25 min på 175 grader.
Hvis du laver Mini cupcakes, så lad dem bage på 175 grader i 18 minutter.

Lad dem køle helt af inden i pynter dem.
Jeg bagte dem dagen før de skulle indtages og puttede dem i poser, mens de stadig var varme. Det gør at de bevarer den lækre bløde og saftige konsistens. 

God fornøjelse

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar