mandag den 5. oktober 2015

Macarons kursus hos Nikolaos Strangas

Så kom der endelig lidt gang i bloggen igen!
Det har været lidt tyndt med indlæg, men ikke desto mindre har i alle været i mine tanker...!

For en del måneder siden meldte jeg mig til et macarons kursus inde hos den græske dessertkok Nikolaos Strangas, som har sin forretning ved søerne i København. Har glædet mig som et lille barn til dette kursus - men også i høj grad til, at dele mine nye kundskaber med jer;0)
Og tro mig, der kommer mange opskrifter på macarons;0)



Macarons ser jo simpelthen så enkelt ud at lave, men hvis ikke man er koncentreret og har målt ingredienserne rigtigt af, så kan det gå galt! - Nå men tilbage til udgangspunktet. For 14 dage siden kom aften, hvor jeg skulle afsted på kursus, og på vejen derind var jeg en smule nervøs da jeg tænkte over - hva´ nu hvis jeg slet ikek kan finde ud af det, og mig og macarons ikke lige snakker samme sprog???
Da jeg om ind af døren mødte der mig en stor smilende Nikolaos  og bød mig velkommen. Der var smagsprøver på 7 forskellige chokolader lige fra den lyse chokolade på 33% til den bitre mørke chokolade på 77%....Aldrig har jeg smagt så meget lækkert kvalitets chokolade på engang. Jeg var i HIMMELEN!!!


Derefter fik vi forklaret processen vi skulle i gang med. Vi kunne stille spørgsmål - hvilket jeg gjorde i stor stil .=))))
Vi gik i gang med at lave en lækker chokolade ganache og stillede den i køleskabet. Derefter gik vi i gang med at lave makron-skallerne.



Opskriften blev fuldt nøje - det er jo slet ikke så svært når man først er i gang.





De blev bagt og ganachen blev sprøjtet i de blev igen sat på køl.
Humøret var højt og forventningens glæde var at mærke;0)



De mange macarons blev delt imellem os og vi fik 31 macarons med hjem hver.
De lyserøde er med chokolade med hindbær
De gule er med mælke chokolade med passionsfrugt (min ynglings)
De brune er med alm., lækker mørk chokolade ganach


 Til slut snakkede vi og evaluerede aften.
Jeg er så glad for at jeg deltog på dette kursus og kan anbefale det til alle. Syntes jeg efter denne aften var blevet klædt godt på til selv at tage hjem og lave macarons.

Tak for et super godt kursus!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar