tirsdag den 6. januar 2015

Lækre æblechips

Som så mange andre, så går man ind i det nye år med en forventning om, at ens sukkerindtag skal drastisk ned efter en december måned hvor man har hygget lidt ekstra.
Personligt elsker med stort E bland selv slik, og må indrømme, at jeg op til flere gange har besøgt den nye bland selv butik op til flere gange i løbet af måneden. Jeg må også indrømme, at jeg ikke kan styrer det, da jeg gerne vil havde alt mit ynglings slik med hjem i posen....Det bliver hurtigt til en meget stor pose slik.;0)
Jeg har i de sidste 3,5 år tabt mig 37 kilo og ligger hvor jeg er godt tilfreds. Efter der fik jeg konstateret hashimotos, som så mange af jer kender som for lavt stofskifte. Denne er bare kronisk, og skal derfor havde medicin resten af mit liv.
At jeg bager en del kager, gør jo så, at jeg skal tænke mig om hvad jeg spiser resten af tiden. Syntes egentligt at jeg gør det godt.;0)

Derfor måtte jeg lidt i tænkeboks mht., hvad jeg kunne lave som smagte godt og var lækkert på samme tid.
En af dem var disse lækre æblechips som man egentlig kan lave med forskellige smage. Det står egentlig dig frit for.



Ingredienserne til disse lækre chips er egentlig meget enkle. Da jeg lige har fået et mandolinjern har jeg brugt dette til, at skærer æblerne ud. Man kan sagtens bruge en alm., skarp kniv.

Ingredienser:

2 store æbler
Lidt kanelsukker

Sådan gør du:

Tænd ovnen på 110 grader (almindelig ovn).
Skær æblerne ud i tynde skiver på den vandrette side.
Brug en hjerte udstikker hvis dette haves, til at udstikke kernehuset i midten.
Lig dem på en beklædt bageplade


Drys med kanelsukker på begge sider (ikke for meget, da de ellers bliver for søde).


Hvis du er en af dem der elsker lakrids, så kan du drysse med lidt fint lakridspulver og en smule salt.
Bag dem i ovnen i 1,5 - 2 timer
Lad dem køle af inden du pakker dem i en luftæt beholder


God fornøjelse;0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar