mandag den 25. august 2014

M&M´S og Oreo kage


Disse lækre godbidder er stærk vanedannende, så tænk dig godt om inden du laver dem.
Fandt opskriften på nettet og tænkte ved mig selv, dem skulle jeg da prøve at lave.
Det er sådan hjemme hos mig, at hvis der går for lang tid imellem at jeg bager, så får jeg kriller i fingrene. Når jeg ser en opskrift, så skal jeg bare prøve den af! -Så skal jeg nok finde en anledning til at lave dem.

Ingredienser:
115 g smør
1 stort æg
200 g brun farin
1 tsk vaniljesukker
110 g mel
18 groft hakket oreo
1 dl m&m´s

Sådan gør du:
Tænd ovnen på 180 grader varmeluft.
Læg bagepapir i bageformen og pensl siderne med smør.
Smelt smørret.
Lad det afkøle lidt og tilsæt æg (så det ikke skiller).
Tilsæt brun farin, sukker og vaniljesukker og rør det rundt til en ensartet masse.
Tilsæt mel.
Rør oreo i.
Vend dejen ud i formen (bruger en lille firkantet form til denne kage), og glat det ud med en spartel.
Strø m&m´s jævnt over og tryk dem lidt ned i dejen.
Bag i 20-22 minutter.
Lad dem afkøle min 30 min. inden de skæres ud og serveres.

Tip!
Et dejligt glas koldt mælk til denne kage, er rigtig lækkert.



1 kommentar:

  1. Hej Louise lækker kage ☺️ Men øh du skriver at farin sukker og vaniliesukker skal blandes sammen? Men jeg tænker hvilket sikker? Kram ☺️

    SvarSlet