lørdag den 10. september 2011

M&M´s Cookies

Da jeg kiggede ud af vinduet i morges og så, at himlen var grå og det regnede, så ville jeg bare ligge mig tilbage under dynen. Hvor har det bare dårligt vejr....men håbet om en god sensommer er der stadigvæk!

Havde i tankerne at jeg ville lave nogle lækre cookies i dag, da jeg ved at de vil bringe meget lykke. De er specielt gode til et dejligt glas koldt mælk. Det gode ved de her cookies er, at man kan varierer fyldet og bare gå ud fra grundopskriften.





M&M´s Cookies
Nok til 20 mellem store cookies

Ingredienser:
(basis opskrift)


200 gram smeltet smør
240 gram sukker
120 gram brun farin


370 gram hvedemel
1 tsk salt
1 bagepulver

2 tsk vaniljesukker

2 stk store æg


Fyld:

Til denne portion brugte jeg 200 gram M&M´s og 145 gram lys chokolade.
Man kan jo vælge at lave triple cookies med 200 gram mørk chokolade, 200 gram lys chokolade og 200 gram hvid chokolade.
Hvis man vil lave chokolade cookies tilsætter man 75 gram kakao i melblandingen



Fremgangsmåde:

Tænd ovnen på 200 grader (almindelig ovn)
Smelt smørret
Bland brun farin og sukker godt sammen
Tilsæt smørret
Bland mel, salt, bagepulver og vaniljesukker sammen
Haft chokoladen lidt groft og hæld det i melblandingen sammen med M&M´s
Hæld melblandingen ned i de våde ingredienser 
Tag derefter æggene.


Rør det hele sammen, så du er sikker på at det er rørt godt sammen.
Brug en spiseske og tag en god klat ud på en bageplade.
Jævn det ud med dine fingre, så de bliver 1 cm høje


Bag dem i mellem 8-10 minutter og lad dem køle af
De skal havde en blød konsistens, så selvom de virker til ikke at havde fået nok efter de 8-10 minutter, så er de færdige.





 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar