onsdag den 20. november 2013

Lækre Bounty Bar

Når jeg ser en ny opskrift i et blad eller på nettet, så kan jeg mærke, at hele min krop bare vil havde mig ud i køkkenet og prøve den af.
Sidste uge købte jeg Femina´s juleblad, hvor der var et blad der kun omhandlede julebag og juleknas. Så disse bounty bar måtte jeg bare lave. Chokoladen som jeg brugte til at overtrække med smeltede jeg i en chokolade smelter, hvilket gjorde arbejdet nemmere. (man har kunne få nogle udemærket i Netto for 70-80 kr.-)
De er utrolig nemme at lave og de var til stor glæde for børn og voksne.
Disse bounty bar smager bare meget bedre end dem man køber:0)

 Bounty Bar.
(24 stk i små størrelse)

Ingredienser:

200 g kokosmel
200 g kondenserede mælk
2 tsk vaniljesukker
50 g flormelis
300 g mørk chokolade

Fremgangsmåde:

Bland kokosmel og den kondenserede mælk godt sammen. Rør det godt rundt, så du er sikker på, at kokosmelet er blandet godt med den kondenserede mælk.
Put derefter flormelis og vaniljesukker og bland det godt sammen. (brugte en elpisker)
Form derefter til små bounty bar.
Lig dem i en plastikbøtte forét med bagepapir i et lag, så de ikke klistre sammen. Stil dem i køleskabet mindst 6 timer og helst til næste dag.
Smelt chokoladen over vandbad, eller som jeg gjorde i en chokolade smelter og dyp hver enkelt i chokoladen.
Bank stille gaflen på siden, så det overskydende chokolade ryger af.
Tag lidt kokosmel på som pynt.

Stil dem gerne køligt til de skal serveres.

God fornøjelse;0)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar